Et mere personligt DR

Ny teknologi skal sørge for, at du opdager flere DR-programmer, der passer til din smag

Af
Af Niels Philip Kjeldsen npk@sondagsavisen.dk

DR forsøger nu for alvor at omstille sig fra hovedsageligt at være tv- og radiokanaler til at nu også at være en habil streamingtjeneste i form af DR TV.

Det skal blandt andet gøres ved at investere i teknologier, som man bedst kender det fra Netflix og den britiske licenskanal BBC, skriver MediaWatch.

Teknologien er algoritmer, der registrerer de ting, du viser interesse for og ser, og dermed gradvist bygger platformen op, så du i stigende grad får vist programtyper og indhold, der passer til din smag, når du besøger tjenesten.

Samme som BBC

“Brugerne vil opleve mere relevante tjenester, samtidig med at de bliver udfordret og tilbudt indhold, der går ud over deres normale præferencer. Det har vi med et ordbillede forsøgt at beskrive som en public service-algoritme,” skrev Mikkel Müller, underdirektør i DR Teknologi allerede i 2017 om tiltaget.

DR har hyret firmaet Think Analytics til at implementere transformationen. Selskabet har blandt andet løst den samme opgave for BBC i Storbritannien.

Også den normale nyhedsside dr.dk vil få algoritmer, der skal vise dig mere indhold, som DR løbende finder ud af, du interesserer dig for, skriver MediaWatch.

Publiceret 26 May 2018 06:00

Adresseavisen Syddjurs nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Adresseavisen Syddjurs
SENESTE TV