Det er her i lokalerne på Industrivej i Auning, der tidligere husede Djurs Mad, at Djurs Convenience Food nu skal til at producere færdigretter for Tulip.

Det er her i lokalerne på Industrivej i Auning, der tidligere husede Djurs Mad, at Djurs Convenience Food nu skal til at producere færdigretter for Tulip.

Nyt samarbejde skaber arbejdspladser i Norddjurs

Djurs Convenience Food får behov for flere hænder i aftale med Tulip

Af
Simon Carlson

Auning "Det er virkelig stort for os. Det er ikke noget, der normalt lige sker, så det har en kæmpestor betydning, og jeg kunne ikke ønske mig en bedre samarbejdspartner."

Ordene kommer fra Kim Steffensen Carøe, direktør i Djurs Convenience Food, efter virksomheden har landet et omfattende samarbejde med Tulip. I Djurs Convenience Foods produktionskøkken på Industrivej i Auning skal der fremover laves færdigretter under Tulips brand 'Den Grønne Slagter'. Tulip satser i de kommende år stort på at lave kølede færdigretter, der passer til forbrugernes behov om, at det skal være let at lave aftensmaden, og det kommer i høj grad til at sætte sit præg på Djurs Convenience Food.

"Tulip er selvfølgelig meget interessant for os, fordi de er et kendt navn, der er ude i alle supermarkederne. Det betyder også, at vi kommer til at øge antallet af medarbejdere. Vi startede lige så stille op fra årsskiftet med 10 medarbejdere, og det antal satser vi på at udvide stille og roligt måned for måned. Til sommer skulle vi gerne være oppe omkring 40 medarbejdere," fortæller Kim Steffensen Carøe.

Stor stigning

Der er dog ikke noget, der tyder på, at det stopper ved de 40 medarbejdere. I aftalen sætter Tulip sig således på den samlede kapacitet i produktionskøkkenet i Auning og bliver dermed et vigtig led i virksomhedens målsætning om at nå en årlig omsætning på 500 millioner kroner inden for færdigretter inden 2023. En målsætning der flugter godt med danskernes køkkenvaner, forklarer Tulip Food Companys direktør for det danske marked, Jakob Skovgaard.

"Vi ved, at danskerne i høj grad efterspørger hjælp og nemme løsninger i køkkenet, og at mere end halvdelen af forbrugerne anvender mindre end en halv time på at forberede aftensmaden i hverdagen. Vi går nu mere offensivt ind på convenience-markedet med en ambition om at sætte nye standarder for retter, der er til at både håndtere og betale for den brede befolkning – og i samarbejdet med Djurs Convenience Food har vi fundet den perfekte partner til at positionere os som en ledende aktør i et marked i stor vækst," siger Jakob Skovgaard i en pressemeddelelse.

Behov for arbejdskraft

Der er med andre ord god grund til optimisme i virksomheden i Auning, og derfor er Kim Steffensen Carøe også allerede interesseret i at tiltrække god arbejdskraft.

"Jeg tror også, det her samarbejde er rigtig godt for Norddjurs Kommune, fordi det skaber et behov for arbejdskraft. Vi får brug for kokke, folk i pakkeriet og folk på kontoret, og vi er faktisk interesseret i at høre fra alle mulige. Det vigtigste er, at personen er klar til at passe ind i et stort team," lyder det fra en glad Kim Steffensen Carøe.

Djurs Convenience Food

Virksomheden holder til i lokalerne der tidligere husede det fælleskommunale storkøkken Djurs Mad. Her har Kim Steffensen Carøes anden virksomhed Sundtakeaway.dk produceret måltidskasser indtil for nylig.

Djurs Convenience Food kommer kun til at udgøre en lille del af Tulips strategi om at nå en omsætning på convenience-markedet på 500 millioner kroner inden 2023. Ifølge Tulip lægger de nye retter under brandet 'Den Grønne Slagter' ud med en serie af nemme, grønne retter.

Publiceret 10 January 2019 17:00

SENESTE TV