Arkivfoto
Arkivfoto
Skriv kommentar
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

Overnatninger: Ny rekord på Djursland

Nye tal viser, at det samlede overnatningstal for Djursland er steget med over 100.000 overnatninger fra 2015 til 2016. Det betyder, at der i 2016 var over 1.7 mio overnatninger på Djursland

Destination Djursland:

Et af målene i strategien for turismen på Djursland 2016-2018: 'Mere vækst gennem oplevelser': 3 procent på overnatningstal pr. år – svarende til 1,8 mio. overnatninger i 2018.

Djursland står stærkt, når man sammenligner med de øvrige danske kystferiedestinationer og har procentvis stor fremgang. De vigtigste overnatningsformer på Djursland er feriehus, camping og hotel/feriecenter, som tilsammen udgør 95 procent af overnatningerne, hvoraf feriehusene står for halvdelen af overnatningerne. Fra 2015-2016 har Djursland oplevet en fremgang på hele 11,3 procent på overnatninger i feriehus.

Det fremgår af nye tal fra Danmarks Statistik.

Den samlede fremgang er på 6,9 procent, og ser man udelukkende på de udenlandske markeder er fremgangen på næsten 10 procent. Tyskland er det vigtigste udenlandske marked i Danmark og på Djursland.

”På det tyske marked har vi i 2016 oplevet en fremgang på 14,4 procent. Det er meget tilfredsstillende, og her ligger Djursland over landsgennemsnittet,” udtaler Flemming Rasmussen, turismedirektør hos Destination Djursland, i en pressemeddelelse.

Nordmændene er også vigtige gæster med et højt døgnforbrug. Her er der registreret en mindre fremgang på 0,7 procent på Djursland, hvilket skal ses i forhold til en samlet nedgang på landsplan på –4 procent på norske overnatninger.

Hollænderne tegner sig for den allerstørste fremgang med en stigning på hele 37 procent i forhold til 2015.

Markedsføring i udlandet

Sammen med de store attraktioner og overnatningssteder på Djursland, har Destination Djursland i en årrække gennemført markedsføringskampagner i tæt samarbejde med VisitDenmarks markedskontorer.

”Tyskland, Norge, Holland og Sverige er de markeder, vi prioriterer på Djursland. Vores samarbejdspartnere hos VisitDenmark har et godt og tæt kendskab til landene og på den måde, får vi i fællesskab udarbejdet de bedste kampagner,” udtaler Flemming Rasmussen.

Publiceret: 19. April 2017 18:23
¨

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Adresseavisen Syddjurs

ANNONCER
Se flere
ERROR: Macro disqus is missing!