Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Ole Bollesen - har du ambitioner for Syddjurs Kommune?

Artiklens øverste billede

"I aftes var jeg ved at få kaffen galt i halsen. Jeg havde nemlig lige læst, at vor borgmester både underløb sin parti- og borgmesterkollega i Norddjurs og sit partis repræsentant i Folketinget fra Djursland.

Læs mere: Borgmestre: En motorvej giver nyt liv

Mens Jan Petersen holder fast i, at Djursland HAR behov for en infrastruktur, der er 2021 værdig og som kan skabe vækst i de to kommuner, så går Ole Bollesen ud og siger, at han er godt tilfreds med, at der bliver lidt flere overhalingsbaner på den gamle motortrafikvej ”det sidste stykke”, som han siger. Jamen kære Ole, til din orientering så fortsætter vejen efter Tastrup til en by der hedder Grenå.

Læs mere: Debat: En ny motorvej er gift for den grønne omstilling, Ole Bollesen

Så fortsætter du ” ... med motorvejen ser jeg det sådan, at vi har sået et frø. Vi var nok godt klar over, at det ikke kom med denne gang, men nu er tanken sået og i senere trafikpolitiske forhandlinger, kan vi vende tilbage… ”

Der blev sået første gang i 1960erne, så igen i 1980erne og siden i 1990erne, hvor den blev kastreret.

Læs mere: Debat: Slå nu automatpiloten fra Yde og Foged

Netop nu havde vi på Djursland en opportun mulighed for endelig at få rettet op på den skævvridning vi har været vidne til i mange år og så går du ud og siger, at du da er godt tilfreds med at vi endnu engang har fået en lang næse.

De der har kæmpet for vor motorvej ved, at vi sågar har opbakning fra adskillige folketingsmedlemmer fra flere partier.

Mon ikke Jan Petersen og Leif Lahn Jensen fra dit parti mildt sagt undrer sig over din udmelding?

I hvert fald kan jeg garantere dig, at det er vi mange andre der gør.

Da du jo har besluttet, at du ikke vil være med længere, så vil det ikke være dig der vender tilbage”, som du kalder det at forsøge en anden gang om måske 15 – 20 år. Derfor vil jeg foreslå dig, at du fremover overlader den slags udtalelser til din wingman og borgmesterkandidat Michael Stegger Jensen."

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen