Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Vi tager den lige én gang til for prins Knud

Artiklens øverste billede
Syddjurs borgmester Ole Bollesen (S). Arkivfoto

"Motorvej til Grenå, udvidelse af E 45 helt til Randers og udvidelse af motortrafikvejen mellem Bale og Taastrup (ved lufthavnen.

Jeg har udtalt mig til 5 forskellige medier og er ikke ansvarlig for de forskellige journalisters vinkling.

Jeg støtter og har hele tiden støttet 3 projekter:

• Udvidelsen af E45 helt til Randers som er rigtig vigtigt for hele Business Region Aarhus.
  • En motorvej fra Aarhus til Grenå, som vil gavne hele Djursland både lokalbefolkningen, turisterne og vores erhvervsliv.
  • Nu og her er jeg meget glad for regeringens forslag om at bevilge 0,4 mia til en udvidelse (2 plus 1) af motortrafikvejen mellem Bale og Taastrup (lufthavnen). Denne strækning har vist sig at være meget trafikfarlig. Senest i 2020 blev 2 personer dræbt i en frontal kollision på denne strækning. Jeg har tidligere været til møde med transportministeren om netop denne strækning.

Igennem de sidste uger har der været en diskussion om motorveje - contra jernbaner og kollektiv transport.

Hvis jeg lige skal gentage mine argumenter, vil jeg gerne fremhæve, at jeg går ind for både jernbaner, kollektiv transport og motorveje.

Hvis (hvad alt tyder på) vi indenfor de næste år går over til elbiler og elbusser, vil motorvejene kunne supplere jernbanerne og den kollektive trafik på en både bæredygtig, trafiksikker og effektiv måde.

Ud fra en bæredygtighedsbetragtning går jeg også ind for at fragte mere gods per skib og jeg ser derfor Grenå Havn som et fint udskibningssted."

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen