Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Bullshit, Ole Hansen og Socialdemokratiet

Artiklens øverste billede
Ebba Grethe Møgelvang (DF). Foto: Syddjurs Kommune

Engang i tidernes morgen var der nogle kloge politikere som besluttede, at Danmark skulle indrettes efter Lokalplaner, og dem havde Borgerne så at rette sig efter. De besluttede også, at nogle steder skulle der ekstra restriktioner til bevarende lokalplaner, det være sig natur, landskab, miljø, historie som skulle beskytte særlige områder. Til at holde styr på dette, har vi så nogle styrelser og forvaltninger inden for staten.

Onsdag 28. april 2021 havde vi på byrådsmødet lokalplan 436 Egsmarkslund på dagsordenen.

Ole Hansen har simpelthen taget munden for fuld denne her gang.

Ebba Grethe Møgelvang

Hvor er det trist at skulle træffe beslutning om en lokalplan på en så rodet og uskøn måde, som dette forløb er foregået på. Egsmarklund var med i Kommuneplan 2020-2030 vedtaget i december 2020, og lokalplanen var på dagsordenen i januar 2021 og blev sendt i høring. I onsdags blev den så besluttet med 15 stemmer for- 2 nej - 9 hverken for eller imod.

Men stadigvæk sidder jeg i et klaustrofobisk greb og overvejer, om vi fik tænkt de rigtige tanker, talt om mulighederne, før den her lokalplan blev besluttet, og som jeg kunne ønske det.

Nu læser jeg så i avisen, at socialdemokraten Ole Hansen på vegne af S-gruppen roser hele forløbet. Samtidig revser han andre, påstår ting som skulle være sagt og gjort, som ganske enkelt må stå for hans regning.

Men Ole Hansen og resten af S-gruppen!

Der er ingen politikere i Blå Blok som er ligeglade med miljø og natur, biodiversitet og truede dyrearter, vandressourcer og værn imod en varslet stormflod. Jeg synes faktisk, det er underligt, når man som Ole Hansen beskylder landmænd og erhvervsdrivende og øvrige politiske kollegaer i grupperne for at være ligeglade med naturen for at tækkes investorer.

Vi er alle ansvarlige politikere med hver vores holdning. Så beskyldes man for urent trav? Beskyldes man for at ’prostituere’ sig selv i andres ærinde?

Nogle store kameler der skal forbi drøbelen her.

Ligeså klinger det hult, når Ole Hansen forsøger at tage patent på trafikken. Hvilket han udmærket godt ved, at det var Ebeltoft politikeren fra Det Konservative Folkeparti Tommy Bøgehøj, der kunne fremkomme med helt eksakte oplysninger om trafik og vejene omkring Egsmarkslund området, på sidste byrådsmøde. Det lød som om, han kender området som sin egen bukselomme.

Ole Hansen har simpelthen taget munden for fuld denne her gang. Bryster sig med lånte fjer. Udslynger påstande om, hvad navngivne personer måtte mene om noget.

Må jeg høre, hvilke motiver Ole Hansen og socialdemokraterne har? Hvad er hensigten?

Måske billige point til den kommende valgkamp?

Bullshit siger jeg bare.

Læs også

Del artiklen