Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Åbent brev til Socialdemokraterne i Syddjurs Kommune

Artiklens øverste billede

»Kære Socialdemokrater i Syddjurs Kommune

Jeg er blevet bekendt med, at I ikke allesammen står bag jeres partis stramme asylpolitik. Derfor vil jeg opfordre jer til at melde dette højlydt ud, sådan som jeres kollegaer på Ærø har gjort det.

Det, som sker i Danmark på udlændingeområdet, skader Danmarks omdømme i udlandet. De andre EU-lande (undtagen Ungarn, som vi vist ikke har lyst til at sammenligne os med på dette område) fraråder at hjemsende syrere til Damaskus, ligesom USA og FN også fraråder det.

Flygtninge i Danmark går i frygt, hvad enten de er under paragraf 7.3 eller ej. For hvad bliver det næste, regeringen finder på?

Professor Morten Sodemann fra indvandrermedicinsk klinik fortæller, at antallet af praktiserende læger, der beretter om re-traumatiserede flygtninge, er stigende netop på grund af regeringens planer om at hjemsende flygtninge til Damaskus.

Kom nu! Alle stemmer, der taler flygtningenes og Danmarks sag tæller. Og jeres stemme tæller mere end min..

Mange hilsener

Anne Graarup Westergaard«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen