Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Enig med Hansen - uenig med Gyldenlund

Artiklens øverste billede
Claus Wistoft (V) og borgmester Ole Bollesen (S). Kommunal- og regionsvalg den 21. november 2017. Foto: Mikkel Berg Pedersen

»Jeg er så enig med Ole Hansen i, at vi skal have en ordentlig tone i blandt os politikere, med både respekt og saglig argumentation i de sager vi diskuterer.

I Venstre ønsker vi at se fremad, men man kan godt lære af historien, og glemme den skal man i alt fald ikke, den kan ramme en i nakken.

Claus Wistoft

Det var dog Ole Hansen, der i vældig aggressiv tone anklagede Konservative og Venstre for at tage mere hensyn til økonomisk vækst end til borgere, miljø og klima, og så var vi ligesom i gang i en tone og påstand, der ligger langt fra virkeligheden.

I debatten om den efterhånden berømte lokalplan ved Egsmarklund er det siden vurderet af forvaltningen, at såfremt man udtog delområde 3 af lokalplanen, var det på ingen måde, som Ole Hansen fremfører, en sikring af området som naturområde, idet landmanden blot kan pløje jorden op og så den til (Læs i Lokalavisen onsdag om embedsværket har ret i dette, red).

Det sidste håber jeg heller ikke sker, idet jeg også synes, området fortjener at ligge urørt hen, men jeg synes borgerne bør have den viden.

I øvrigt respekterer vi i Venstre selvfølgelig den endelig lokalplan og er helt enige i, at der skal arbejdes for en bedre trafikafvikling, hvis området bebygges.

Den anden socialdemokratiske moralprædiken kommer fra Niels Gyldenlund Mikkelsen, der i en lang og indviklet redegørelse om kommunens kaotiske økonomistyring i denne valgperiode anklager Christoffer Pedersen og undertegnede for at være historieløse.

Niels slutter sit indlæg med at konstatere, at ingen kunne have forudsat de økonomiske vanskeligheder, som Syddjurs så ind i sidst på året i 2018 og årene herefter.

Og her afslører Niels sørme sin historieløshed, idet flertallet i Økonomiudvalget i november 2018 netop advarede om, at skibet dengang var på en forkert kurs, som heldigvis ikke endte i forlis, men vi kom tæt på.

I Venstre ønsker vi at se fremad, men man kan godt lære af historien, og glemme den skal man i alt fald ikke, den kan ramme en i nakken.«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Del artiklen