Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Sæt da et skilt op: Tog vinduer og blev overfuset

Bent Olesen fik ubehagelig oplevelse på Feldballe Genbrugsstation.

Artiklens øverste billede
At tage to vinduer fra en åben container kan betyde, at man bliver overfuset, skriver Bent Olesen i dette læserbrev. Billedet er fra en genbrugsstation i Valby, København.

Den 13. maj var jeg på Feldballe Genbrugsstation, det var en ubehagelig oplevelse.

Da jeg har læsset af, opdager jeg, at der er vinduer i containeren der står åben, så jeg går ind og finder to vinduer jeg kan bruge.

Dem tager jeg med i bilen og kører. Så ser jeg at opsynsmanden eller medarbejderen kommer mod mig med raske skridt. Da han kommer hen til bilen, peger han med fingeren og signalerer, at jeg straks skal stoppe. Det første han siger er: »Tager du uden og spørge?«

Dette gentager han, og jeg beklager hvis jeg har forbrudt mig mod gældende regler på pladsen.

Jeg er aldrig blevet tiltalt på en så ubehagelig måde - som en tyv. Jeg har aldrig været klar over, at man ikke må tage i en åben container.

Jeg er sikker på, at havde jeg spurgt om lov, så havde jeg gerne måtte tage vinduerne.

P.S. For at spare medarbejdernes sprogbrug, kunne der opsættes et skilt på containeren, hvor der står, at man skal spørge en medarbejder. Så spares de jo for at overfuse folk.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen