Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Kulturskolen vil og skal række ud til hele Syddjurs

Artiklens øverste billede
Kulturskolen Syddjurs vil gerne række ud til hele Syddjurs, fastslår skoleleder Christen Frost. Pandemien har imidlertid gjort det svært. Arkivfoto

«Kære Niels

Jeg forstår godt, at du undrer dig over, at størstedelen af arrangementerne i KULS Ugen foregår i de 3 store byer, når nu vi proklamerer, at vi vil komme ud i krogene i kommunen. KULS Ugen var noget vi bestemte os for at lave allerede i efteråret og altså før Covid 19 nedlukningen, der jo betød, at vi ikke så vores elever fra december til slut april.

Derfor er KULS Uge-programmet lidt præget af »det muliges kunst«. Jeg vil dog gøre opmærksom på, at både en miniudstilling med værker af Kulturskolens elever i Kolind+ og en skolegårdskoncert med KULS Drummer på Ådalskolen indgår i programmet.

Men jeg vil godt slå fast, at det »at være decentral« er et vigtigt element i Kulturskolens målsætning. Vi har således til daglig både undervisning i Ryomgaard (guitar og sammenspil) Ådalen (trommer, violin, klaver og sammenspil) og Kolind (klaver, sang og billedkunst).

Vi kunne godt gøre det endnu bedre, og jeg kan fortælle, at emnet lige nu er et fokuspunkt i Kulturskolens bestyrelse.«

Læs også

Del artiklen