Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Har du haft Miljøministeren til kammeratlig samtale, Leif Lahn?

Artiklens øverste billede
Jens Kloppenborg (V). Folketingskandidat i Djurskredsen. Pressefoto

»Vi elsker vores skønne natur på Mols. Lige siden jeg var en lille dreng, er jeg kommet meget overalt på Mols. Mols Bjerge, Skødshoved, Fuglsø og også Helgenæs, hvor jeg senere byggede mig et sommerhus til vores familie.

Den skønne uspolerede og kuperede natur, med udsigt til Aarhus, og nede fra Helgenæs helt over til Sejrø, hvis man står på Tyskertårnet, har altid bjergtaget mig.

Det var derfor en rigtig god idé, der blev undfanget i 2009 om at gøre Mols Bjerge til Nationalpark. Ikke til et indhegnet nationalmuseum, men et levende sted, hvor natur, dyr og mennesker kunne mødes mere på naturens betingelser. Et sted hvor biodiversiteten kunne blomstre.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Men sådan skal det åbenbart ikke være længere, hvis det står til vores socialdemokratiske regering. Og vi ved, hvordan de har det med at sætte handling bag ordene. Det har gymnasieeleverne, dagplejerne og ikke mindst landets minkavlere følt på den helt hårde måde.

Der er derfor grund til at frygte det værste, når Miljøminister Lea Wermelin vil hegne store dele af Nationalpark Mols Bjerge ind til en Naturnationalpark. Her må vi forstå, at socialdemokraterne vil udsætte en lang række dyr, som så skal passe sig selv.

Åh jo, den slags dyreplageri har vi allerede set følgerne af. Dyrene bliver ikke passet og tilset. Mennesker, der forvilder sig ind bag indhegningen, gør det med liv og førlighed som indsats.

Nu har Miljøministeren en partikollega her fra Djursland med stor indflydelse på de beslutninger, som Socialdemokratiet træffer, nemlig gruppeformand Leif Lahn. Var det ikke på sin plads at netop Leif Lahn fik kaldt sin partikollega til orden? Eller er Leif Lahn enig med sin partikammerat i Miljøministeriet?«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Øvrige cookies, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Del artiklen