Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Det er god stil at handle lokalt og afgørende for fremtidens Syddjurs

Artiklens øverste billede
Else Marie Høgh (V), kandidat til KV21

»Som kandidat for Venstre til Kommunevalget 2021 og nuværende byrådsmedlem i Syddjurs Byråd, så er en af mine mærkesager:

Vi skal huske at handle lokalt og støtte vores lokale handelsliv i vores byer. Og det er endnu vigtigere nu end før - specielt efter lang tid med COVID-19.

Om lidt skal julegaverne købes, og så spørger jeg:

Tænker vi på, som borgere i Syddjurs, at vi begunstiget med at have et bredt udvalg af gode butikker med et stort udvalg af varer.

I Hornslet har vi vist det hele: skobutik, flere tøjbutikker, boghandel, legetøj, blomsterbutikker, gave & brugskunst, brillebutik, cykelbutik, apotek, vi kan købe maling og værktøj, hvis vi mangler det, skindbutik, mange frisører, flere fødevarebutikker, biograf og ja, jeg kunne blive ved.

Og tilsvarende gør sig heldigvis gældende for vores øvrige handelsbyer i Syddjurs, så som Kolind, Ryomgård, Rønde og Ebeltoft.

Jeg er en af dem, som kører på job i Grenå hver dag og pendler ud af Hornslet.

Det ville være nemt at handle på vejen hjem.

Men nej! Jeg mener, at det er vigtigt, at jeg handler her i byen eller i kommunen, for derved er jeg med til at støtte de lokale butikker og erhvervsliv.

Og jeg synes at det er skønt, at jeg kan gå en tur i Hornslet og klare mine indkøb, når jeg har mangler noget.

Og skulle jeg få brug for indkøb uden for den almindelige åbningstid, ja så har mange af vores lokale butikker jo også en webshop, som jeg kan handle i, når jeg sidder i en sen aftentime hjemme i sofaen.

Jeg mener, at det er meget vigtigt, at vi har så mange butikker som overhovedet muligt i Hornslet og resten af kommunen, hvis vi skal være attraktive for nye tilflytterfamilier, som overvejer at flytte ud af f.eks. Aarhus Kommune og hertil Syddjurs.

Og jeg mener, at vi som borgere i Syddjurs Kommune skal være glade for, at vi bor i en kommune, som er i vækst og med tilflytning af nye beboere. Det gavner os alle fremover.

Det vil jeg forsat arbejde for i Syddjurs Byråd, hvis jeg får din stemme den 16. november.«

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen