Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Vildsvin i Pindstrup - få lige det faktuelle på plads først, Asger

Artiklens øverste billede
Arkivfoto

Svar på debatindlæg fra Asger Meulengracht Olsen:

»Kære Asger.

Alt respekt for at man må have sin mening. Men så skal den så også være korrekt og objektiv. Du siger, at du ikke har talt med nogen, der er imod projektet.

Af de nærmeste huse Skovbrynet-Skovsvinget-Bøgevej-og Tørvevej har 44 hustande skrevet under, og efterfølgende er der seks, der ikke var hjemme den dag, som er mødt op for at skrive under, men høringsfristen var desværre slut ( 14 dage).

Det er over 80 procent af alle matrikler her.

Derudover har jeg efterfølgende talt med mindst 25 mennesker på min vej i byen som også er helt oppe at køre. Du skal ikke skrive noget, du ikke ved noget faktuelt om.

Og nej, jeg er ikke enig i, at vildsvin sætter nogen by på landkortet klods op af et attraktivt boligområde. Hellere fritgående slagtesvin, hvis det var det. Vildsvinehegn hører til inde i skoven, og det vil jeg have det fint med. Ifølge Jægerforbundet trives vildsvin bedst i fugtige løvskove i nærheden og gerne i nærhed af rørskov og bregner.

Borgere fra Pindstrup går ikke tur? Igen løgn, rigtig mange benytter skoven og en hel del hver dag.

Og nej huspriser falder ikke grundet en fabrik som er levebrød for mange og som i øvrigt - bortset fra branden - ikke forurener nær så meget som før efter den nye skorsten er kommet op (miljøkrav).

Men den gennemsnitlige danske huskøber vil altid kigge skævt til vildsvin i baghaven.

Borgere fra Pindstrup går ikke tur? Igen løgn, rigtig mange benytter skoven og en hel del hver dag. Der har tidligere altid været et godt forhold mellem byen og Fjeld Skov.

Brunmosevej er der ikke flere byggegrunde på. De, der var attraktive er solgt, og der er måske en tilbage ud mod vejen. Igen løgn.

Nord for Skovbrynet derimod kan der udstykkes nogle af mest attraktive byggegrunde til gavn for både udvikling i byen, flere børnefamilier, gang i hallen og idrætten og andre sociale tiltag.

En anden gang så er det vigtigt, at du har fakta i orden, inden du skriver et indlæg i en så vigtig sag.«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Annoncørbetalt indhold

Del artiklen