Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

En molbohistorie anno 2022 - topmålet af elendig planlægning og mangel på respekt

Artiklens øverste billede
Arkivfoto: Benny Kjølhede

»Sagen kort.I 2018 havde staten planlagt vejarbejde i juni/juli på rute 21 Ebeltoftvej ind mod Ebeltoft, dette blev et kaos og man lovede hinanden at dette ikke skulle ske igen.

2022 påskeugen lukker Syddjurs Kommune/Syddjurs Spildevand Strandvejen som er forlængelse af rute 21 til færgen, ejet af staten og hovedfærdselsåre gennem Ebeltoft.

Undertegnede skriver til vores tre borgmestre og første borgmester Michael Stegger (S) svarer prompte med kopi til bl.a. Syddjurs Spildevand.

Forklaringen her er, at dialogen med staten har været dårlig og vejen skal gøres klar til efter påske, hvor staten skal lave vejarbejde.

Jeg ved ikke hvad det koster for restauranter, kultursteder og handlende i Ebeltoft.Påskehandlen er noget af det største på året og for Ebeltoft startskud på sæsonen. Mange er presset efter de to Coronabølger og skal måske betale staten lån tilbage.

For vores butik har vi budgetteret index 105 i påsken og man., tirs., onsdag lå vi omkring index 85 efterfølgende fredag og frem lå vigodt over 100 og sluttede søndag med index 203 på dagen.

Vi har målt på vejr og andre parametre siden 2004.

Efter påske lægger Syddjurs Kommune planen op for vejarbejde

www.syddjurs.dk/da/nyheder/vejarbejde-paa-rute-21-fra-april-til-juni/

Kigger man på plan 2 Strandvejen Ebeltoft, vil man kunne se at der varsles vejarbejde 28. april til og med 10. juni 2022. Hvis planen holdes vil Ebeltoft hovedfærdselsåre være spærret i følgende miniferier.-St. bededagsferien-Kr. himmelfartsferien-Pinseferien-samt ret store weekender hele vejen igennem.

Dette vil alt andet lige skabe kaos af biler ind og ud af byen.

Samtidig med at havnen bliver delvist afskåret fra byen.

Bl.a. Campingpladsen, Fregatten Jylland, Glasmuseet, små 20 restauranter og butikker, der virkelig har behov for en økonomisk indsprøjtning efter vinteren og Corona.

Samtidig starter Molslinjen sejlads flere gange om ugen her fra maj, længe ventet.Jeg har bedt samme borgmestre om en plan i sidste uge, denne gang har de valgt at være tavse.

En kilde har oplyst at vejarbejdet var i udbud november 2021 og blev vundet af NCC, og at Syddjurs Kommune skulle have godkendt tidspunkt.

Hvis man skulle hjælpe, kunne man måske lave det i to etaper, gennemføre etape et fra Feldballe og lægge etape to Ebeltoft i september, eller bedre fra uge 43 efter Ebelfestival.

Der er fuld respekt for at der skal asfalt til.

Til sidst vil jeg skrive, at det ikke er normalt, jeg vil fremvise vore ’beskidte vasketøj’.

Men nogen gange må man have luft.«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Læs også

Del artiklen