Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Når det regner på Aarhus Havn, drypper det skam også på Grenaa Havn - og en kommende motorvej helt til Grenaa

Artiklens øverste billede

»Det sejler på ingen måder for Grenaa Havn, tværtimod kører det rigtig godt. Årets resultat sidste år på næsten ti millioner, gode investeringer i fremtiden og flere nye kunder, vidner om en solid god forretning og arbejdsplads for Grenaa, ja hele Djursland.

Det var vi en lang række af inviterede, der i sidste uge fik et godt indblik i, da Grenaa Havn havde inviteret til et informationsmøde. Det lover godt for fremtiden.

Det går også godt for Aarhus Havn, hvilket vi også skal huske at glæde os over. Vi hænger nemlig sammen i det østjyske.

Aarhus Havn har længe barslet med store planer for en meget monstrøs udvidelse ud i bugten. Men stor folkelig modstand har indtil videre skudt en endelig beslutning til hjørne. En så kraftig udvidelse af Aarhus Havn vil nemlig være både uhensigtsmæssigt for miljøet i bugten og øge generne for de mange århusianere, der i dag bor bogstaveligt talt på havnen i Aarhus.

Derfor er jeg ikke i tvivl om, at Grenaa Havn går en endnu bedre fremtid i møde, da udviklingen på Aarhus Havn går mere og mere i retningen af et samarbejde mellem vores to store havne i Østjylland.

Meget af den bulkaktivitet, der i dag drives på Aarhus Havn, vil med fordel kunne flyttes til Grenaa. Flis, der sejles ind til Aarhus, og derefter med lastbil køres gennem Aarhus by og ud til Studstrupværket vil med fordel kunne skibes fra Grenaa. Sådan er der mange eksempler på havneaktivitet, der kan flyttes til Grenaa til glæde for såvel Grenaa som Aarhus, hvor plads kan frigives til den ekspanderende containerhavn.

Med den stigende trafik til og fra Grenaa Havn, vil vi også meget nemmere kunne overbevise Christiansborg om, at Djurslandmotorvejen skal helt frem til Grenaa. Se, det vil være vejen frem for Djursland.«

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Hov, det her indhold benytter cookies

På denne plads ville vi rigtig gerne have vist dig indholdet, men det kan vi desværre ikke, da du har fravalgt cookies. Vil du se indholdet skal du acceptere Marketing og Statistik, det gør du her: opdater dit samtykke.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.