Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Syddjurs Kommune er leveringsdygtig i nutidens molbohistorier

Artiklens øverste billede
Molbohistorierne leverer Syddjurs Kommune i dag, ifølge Johannes Abildtrup. Foto: Kian Johansen

Jeg arbejder tiden med et ideoplæg til en mindetavle i A4 format for mutikunstneren Overtaci født på Adelgade 48 i Ebeltoft med nedenstående inskription:

Her blev multikunstneren Louis Marcussen – kendt som OVERTACI født den 26. september 1894.

Han døde den 25. november 1985 på Psykiatrisk Hospital i Risskov.

Hans kunst kan ses på Overtaci Museet i Aarhus.

Hans kunst blev verdenskendt og anerkendt på verdens mest prestigefyldte kunstbegivenhed Venedig Biennalen 2022.

Ejeren af ejendommen fandt ideen interessant og gav omgående tilsagn til ophængning af mindetavlen, men vi blev enige om at det nok var bedst at spørge kommunens SKRIFTKLOGE, om kommunen skulle have en ansøgning for ophængning af mindetavlen, og her starter så MOLBOhistorien.

31. maj ringer jeg til kommunen: »Du er nu nummer 29 i køen, men vi kan ringe til dig, når det er din tur – du bevarer dit nummer i køen«. Det valgte jeg – og efter en times tid, blev jeg ringet op af et CALLCENTER, som i første omgang ikke helt forstod problemstillingen. Efter nogen tids parlamentering fandt de da ud af, hvad opgaven var, og efter yderligere ventetid fik jeg den besked, som også blev bekræftet pr. telefon: »Du vil blive ringet op den 03.06. kl.10 – vi ringer max 2 gange.«

Jeg tilpassede min kalender herefter.

2. juni modtager jeg så pludselig en telefonbesked: »Du har ændret tiden til 03.06. kl. 11 – vi ringer max. 2 gange.«

Jeg havde IKKE anmodet om nogen ændring – men måtte igen ændre min kalender.

For en sikkerheds skyld var jeg ved telefonen både kl. 10 og kl.11, men der kom ingen opringning. Da kl. var 11:30 måtte jeg køre for at overholde et aftalt møde.

Under mit møde blev jeg ringet op kl. 12:45, og der var et kort klar svar: « Ja, du skal ansøge. Og du vil igen blive kontaktet tirsdag den 7. juli kl. 10.«

Tænk, hvis en privat virksomhed behandlede sine kunder på samme måde, så ville den forlængst være gået konkurs.

Læs også

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.