Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Optimistisk DF'er: Replik til redaktørens leder sidste uge

Jo – Lars Normann Thomsen. Dansk Folkepartis engagerede lokalformand og politiske leder i Syddjurs Kommune Ebba Grethe Møgelvang er særdeles optimistisk, når det gælder fremtiden, for jeg sidder inde med en del mere viden om partiet - end du gør!

Og sådan er det nemlig, når man er en del af vores parti og formandskreds.

Lige nu sidder jeg og kigger på reolen med en skattet bog, skrevet af Martin Luther King, som jeg købte på hans museum i Atlanta - Georgia i 1993: ’Where Do We Go From Here’ .Bogen handler meget om hans frihedskamp for de sorte mindretal/negrene i både sydstaterne og hele USA.

Takket være Martin Luther Kings gode bog og titel, og fordi mit parti er ude i en kamp, vil jeg gerne fortælle, hvor Dansk Folkeparti ’Går hen herfra’.

For vi er, som I ved, ude og kæmpe en kamp for tiden, som vi vil vinde. Politisk arbejde er et spørgsmål om tilvalg og fravalg. Vores forudsætning for, at træffe gode valg er, at man er bevist om, hvad der virker, og hvad der ikke virker. Men lemmingeffekten med de negative udsagn, som er en tendens i dag, kan intet parti gardere sig imod.

Vi ved også godt, at en kæde ikke er stærkere end det svageste led. Derfor laver vi pt serviceeftersyn flere steder i vores organisation og på materiale.

Dansk Folkeparti er et parti med 27 år på bagen. Vi er et parti med gode relationer i hver eneste af de 98 af landets kommuner. Vi har partiforeninger lokalt, vi har en strømlinet og faglig dygtig organisation på Borgen, og derfor står vi stærk både organisatorisk og sammen med partiforeninger, kommunalpolitikere, regionsrådspolitikere og de gode folketingspolitikere, som stadig vil være en del af vores partiarbejde.

Vores parti har flotte historiske politiske resultater tilbage i 00érne sammen med Anders Fogh Rasmussens regering. DF fastslog sin position som et samarbejdsparti for regeringen, dem man kunne samarbejde med, dem man kunne stole på, holdt ord. Her fastholdt vi en solid politisk linje, en god økonomi og fik adskillige (146) udlændinge stramninger igennem i de 10 år Fogh regeringen ledte vores land.

Vi var med til at sørge for, at Danmark den dag i dag, heldigvis ikke ligner Sverige, når vi ser på den uro, vold, mord, skyderi og andet, som er blevet dagligdag i vores naboland. DF vil fortsat kæmpe for, at vi ikke får svenske tilstande.

Den ideologi og de politiske gode mærkesager vi har i et partiarbejdsprogram som vores, er drivkraften for vores parti. Vores kollegiale samarbejde og politiske tilhørsforhold i DF på tværs af landet, er den lim der binder os sammen.

Der sker mange ting lige for øjeblikket i partiet. Det der er foregået på Christiansborg, runger højlydt herude i baglandet. Men lad mig sige det klart, vi lokalforeninger er ikke en del af uroen på Christiansborg.

Lokalt i Syddjurs arbejder vi videre, med det vi plejer at lave i vores lokalforening. Men stadigvæk, de udmeldelser, der skaber røre i andedammen og lignende, står heldigvis ikke på højde med alle de indmeldelser, vi oplever i vores partiforeninger. Jeg kender tallene, og må sige mediernes overdrivelser er skammelige.

Sandheden

Ved I hvad, nu skal jeg fortælle sandheden, set fra mit kontor. Udenfor regner og tordner det faktisk!

En opsummering fortæller, at Dansk Folkeparti er i gang med et generationsskifte.

Siden Morten Messerschmidt blev formand 23. januar, er der sat rigtig mange nye ting i gang.

1. vi har fået ny lokalforeningshåndbog
  2. vi arbejder for at få lavet vedtægtsændringer, udvidet hovedbestyrelsen
  3. vi arbejder sammen med DFU om et nyt Talentudviklingsprogram
  4. vi arbejder med at forny og redigere vores parti Arbejdsprogram
  5. vi har fået ansat 3 nye lokalforeningskonsulenter
  6. vi har fået ansat flere SOME-medarbejdere og redaktør
  7. vi holder ofte Teams møder sammen med vores nye formand Morten Messerschmidt
  8. vi har fået nyt medlemssystem, som os formænd selv kan anvende, et flot moderne redskab som letter alles arbejde.
  9. vi har fået ny pressechef og nyhedschef, som holder møder rundt i landet med os bestyrelser lige pt.

Jeg arbejder for partiet i en konstruktiv ånd, for i Dansk Folkeparti skal vi videre, og det gør vi ved at være positive og ikke sidde fast med en undskyldning parat i kulissen. Noget har jeg naturligvis en mening om, men den nøjes jeg med at dele med mine nærmeste, eller blot holde den inde i mig selv.

Vi har sammen med alle folkevalgte, lokalforeningsbestyrelser og menige medlemmer netop gennemført en fantastisk stærk NEJ kampagne. Alle gjorde et kæmpestort arbejde for, at vise vælgerne vores holdning til afskaffelse af Forsvarsforbeholdet. Alt for mange er blevet så vant til ubevist at spejle sig i ”massernes” falske budskaber, samt den medieskabte virkelighed, at de helt glemmer, at forholde sig til deres egen virkelighed i deres egen stue. Som sagerne står, er det langt fra sikkert vi holder skansen ved næste FT-valg.

Med taktiske overvejsler og en velanlagt strategi, forventer jeg vi klarer os igennem. Vi skal fokusere på de stærkeste kompetencer i hele vores organisation. Støtte de gamle, og nye FT-kandidater som opstiller til det næste valg, og forhindre, at der er noget som står i vejen for, at finde frem til partikandidaters fulde potentiale kan udfoldes.

De fleste stemmeberettigede ved, hvad vi står for.

Nemlig et solidt og fornuftigt partiprogram.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.