Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Debat: Tak for valgkampen

Artiklens øverste billede
Foto: Søren Andersen

Nu er valgkampen snart slut – den har været lang men spændende, og det er nu op til vælgerne at sætte deres kryds.

Der er meget for vælgerne at tage stilling til, og jeg håber, at rigtig mange vil gå ned at stemme. For en meget høj stemmeprocent vil i sig selv styrke vores demokrati

Leif Lahn Jensen

Valget tirsdag 1. november er nok et at de mest afgørende og uforudsigelige valg, vi har haft i meget lang tid. 14 partier er på stemmesedlen, og mange forskellige regeringsmuligheder har været oppe at vende. Der er meget for vælgerne at tage stilling til, og jeg håber, at rigtig mange vil gå ned at stemme. For en meget høj stemmeprocent vil i sig selv styrke vores demokrati.

I de fire uger, der er gået siden statsministeren udskrev valget, har jeg været rundt på hele Djursland for at tale med vælgerne. Jeg har mødt vælgerne foran købmænd og Brugser og bagere, ved bankospil og ved mange spændende valgdebatter rundt om i forsamlingshuse og sportshaller og ikke mindst på vores ungdomsuddannelser.

Jeg har lyttet til vælgerne, og jeg har diskuteret med vælgerne – nogle har jeg været enig med, andre ikke, men det har været vigtigt at høre, hvad der rører sig rundt om på Djursland.

Ikke mindst har jeg været glad for mine møder med de unge her på Djursland. Det har været værdifuldt for mig at lytte til dem, for vi skal gøre noget ved, at for mange unge mistrives.

Jeg ønsker jer en god valgdag. Jeg vil håbe at I vil stemme både lokalt og personligt. For det er vigtigt, at vi har lokale folketingsmedlemmer på Christiansborg til at tale Djurslands sag. Jeg håber, at I give mig jeres stemme, så jeg kan fortsætte mit arbejde for os på Djursland.

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.