Jeg fører ikke strudsepolitik, Claus Wistoft
»Kære Claus Wistoft
I dit indlæg ’Er borgmesteren en struds?’ i Adresseavisen om afskedigelserne på Lillerupparken og Søhusparken, efterlyser du mere synlighed fra mig som Borgmester i sagen. Du henviser bl.a. til TV2 Østjyllands hjemmeside, hvor der i en artikel den 2. februar står: »TV2 ØSTJYLLAND har tidligere uden held forsøgt at få kommentarer til fyringerne fra Michael Stegger Jensen (S)”.
Det er korrekt, at der på mediernes helt indledningsvise henvendelser blev henvist til fagområdet - blandt andet Direktør for Sundhed og Dannelse Anders Blæsbjerg Baun. Helt naturligt blev der samtidig henvist til udvalgsformanden for området, som jo er din partifælle Christoffer Pedersen, ift. de politiske udtalelser. De har begge redegjort for den svære sag og efter min mening gjort det godt. Det gjorde de også i den pressemeddelelse, som blev udsendt fra Syddjurs Kommune om sagen den 20. januar.
Jeg har i øvrigt ikke modtaget henvendelser fra TV2 Østjylland ift. den artikel bragt den 2. februar, som du henviser til i dit indlæg.
Sideløbende med direktørens og udvalgsformandens håndtering af sagen, har jeg flere gange talt med formændene for de pårørende på Lillerupparken og i Søhusparken, samt med flere andre pårørende fra begge plejehjem. Det har været både telefonisk og ved fysiske møder. I et læserbrev i Adresseavisen den 1. februar svarer jeg desuden på et åbent brev fra Tove Hansen, pårørende til beboer på Lillerupparken.
Jeg planlægger desuden i nær fremtid at besøge vores medarbejdere på begge plejehjem sammen med udvalgsformand Christoffer Pedersen.«