Dette er et debatindlæg: Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger om dit lokalsamfund, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne. Du kan sende os din mening her.

Jeg fører ikke strudsepolitik, Claus Wistoft

Artiklens øverste billede
Michael Stegger Jensen (S), Syddjurs borgmester. Pressefoto

»Kære Claus Wistoft 

I dit indlæg ’Er borgmesteren en struds?’ i Adresseavisen om afskedigelserne på Lillerupparken og Søhusparken, efterlyser du mere synlighed fra mig som Borgmester i sagen. Du henviser bl.a. til TV2 Østjyllands hjemmeside, hvor der i en artikel den 2. februar står: »TV2 ØSTJYLLAND har tidligere uden held forsøgt at få kommentarer til fyringerne fra Michael Stegger Jensen (S)”.

Det er korrekt, at der på mediernes helt indledningsvise henvendelser blev henvist til fagområdet - blandt andet Direktør for Sundhed og Dannelse Anders Blæsbjerg Baun. Helt naturligt blev der samtidig henvist til udvalgsformanden for området, som jo er din partifælle Christoffer Pedersen, ift. de politiske udtalelser. De har begge redegjort for den svære sag og efter min mening gjort det godt. Det gjorde de også i den pressemeddelelse, som blev udsendt fra Syddjurs Kommune om sagen den 20. januar. 

Jeg har i øvrigt ikke modtaget henvendelser fra TV2 Østjylland ift. den artikel bragt den 2. februar, som du henviser til i dit indlæg. 

Sideløbende med direktørens og udvalgsformandens håndtering af sagen, har jeg flere gange talt med formændene for de pårørende på Lillerupparken og i Søhusparken, samt med flere andre pårørende fra begge plejehjem. Det har været både telefonisk og ved fysiske møder. I et læserbrev i Adresseavisen den 1. februar svarer jeg desuden på et åbent brev fra Tove Hansen, pårørende til beboer på Lillerupparken. 

Jeg planlægger desuden i nær fremtid at besøge vores medarbejdere på begge plejehjem sammen med udvalgsformand Christoffer Pedersen.«

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.