Erhvervsliv:

Det er slut med STARK Ebeltoft

Fredag 10. februar holder STARK Ebeltoft på Bagvænget 12 sidste åbningsdag, og aktiviteterne flyttes til STARK Rønde

Af
Af Lars Norman Thomsen

?DT Group A/S, der blandt andet ejer byggemarkedskæderne Silvan og STARK. lukker ti af de 83 Stark-byggemarkeder over det ganske land efter økonomisk træls 2016. Blandt de ti er STARK Ebeltoft.
I næste måned begynder arbejdet med at lukke og slukke i de 10 berørte butikker, der repræsenterer 12 procent af butikkerne, men kun 3,5 procent af omsætningen.

Der er sidste åbningsdag i Ebeltoft 10. februar.

Herefter flyttes aktiviteterne til STARK Rønde, som sammen med STARK Grenaa bliver de to steder på Djursland, som DT Group fremover vil satse på og investere i.

Nærheden til større byer

“Byggeaktiviteterne flytter sig mod de større byer, og det er vi tvunget til at tage hensyn til. Derfor har vi rent strategisk valgt at samle kræfterne og vores investeringer på Djursland i STARK Grenå og Rønde. Mange af vores kunder har i forvejen en del af deres aktiviteter i Aarhus og bruger STARK Rønde på vej mod Aarhus. I STARK Grenå leverer vi allerede størstedelen af varerne på Djursland sammen vores centrale distribution i Aarhus,” forklarer salgsdirektør i STARK, Britta Korre Stenholt.
De 16 fastansatte medarbejdere i Ebeltoft vil man nu tage en samtale med tanke på at finde arbejdsopgaver til dem i andre STARK forretninger.
“Ordentlighed er et nøgleord i STARK, og derfor har vi indledt en proces for at bevare så mange arbejdspladser som muligt og vil undersøge alle muligheder for alternativer til opsigelser. Vi får brug for flere hænder i STARK Rønde, ligesom der vil være arbejdspladser i mange af vores forretninger i Aarhus-området.”
“Vi forsøger at bevare så mange arbejdspladser som muligt og vil undersøge alle muligheder. Vi får brug for flere hænder i STARK Rønde, ligesom der vil være arbejdspladser i mange af vores forretninger i Aarhus-området.”
Britta Korre Stenholt forventer, at der er fundet en afklaring for hver medarbejder inden udgangen af indeværende måned.

Har haft et efterslæb

Salgsdirektøren siger, at STARK har haft et efterslæb som nu skal indhentes.

“Vi skal investere massivt de steder, hvor efterspørgslen fra vores kernekunder er størst. Vi har en klar overvægt af professionelle kunder, og de vil fremover kunne komme i kontakt med os 24-7 365 dage om året,” lover hun.

STARKs kundetelefon er bemandet døgnet rundt 365 dage om året. Her kan man blandt andet bestille materialer samt tjekke ordre- og lagerstatus på sine bestillinger via telefonen, uanset hvornår man har behov for det.

Publiceret 13 January 2017 13:02