Modelfoto

Modelfoto

Leverandører: Benyt hotline til Kommunen

Syddjurs Kommune fremrykker betaling til private leverandører

Af
Lars Norman Thomsen

SYDDJURS Syddjurs Kommune slækker nu på sine normale betalingsbetingelser, der traditionelt hedder 30 dages netto.

Det vil sige, at vil gå 30 dage fra leveringen til, Syddjurs Kommune foretager udbetaling til leverandører af varer og tjenesteydelser.

For at afbøde konsekvenserne for det lokale erhvervsliv af den nuværende situation nationalt som internationalt har Økonomiudvalget besluttet at suspendere de normale betalingsbetingelser. Betalinger vil fremover ske hurtigst muligt til den private leverandør.

Kontakt selv kommunen

Der er tale om en frivillig ordning, hvor private leverandører ved henvendelse kan få dispensation for den normale 30 dages betalingsfrist og i stedet få betalingen med det samme.

Hermed kan Syddjurs Kommune være med til at støtte omsætningen i det lokale erhvervsliv i en vanskelige situation.

Leverandører, der ønsker at få fremrykket betalingsbetingelserne, skal kontakte Syddjurs Kommune på mailto:opus-bogholder@syddjurs.dk.

Leverandøren vil derefter modtage betalingen 3 bankdage efter fakturagodkendelse.

Sådan gør du

Ved henvendelsen skal oplyses:

• firmanavn

• cvr-nummer

• e-mail til brug ved information

• endvidere oplyses kontaktperson og telefonnummer.

De ændrede betalingsbetingelser vil være gældende for alle betalinger til den pågældende leverandør. Når fakturaen modtages i kommunens økonomisystem, så følges den normale godkendelsesprocedure.

Ovenstående trådte i kraft med øjeblikkelig virkning torsdag 19. marts og vil være gældende så længe det vurderes nødvendigt, oplyser

Publiceret 19 March 2020 22:00