Bogen 'Gå dig i form' af Marina Aagard udkom i september. Foto: PR

Bogen 'Gå dig i form' af Marina Aagard udkom i september. Foto: PR

Ny bog: 'Gå dig i form' med Nationalpark Mols Bjerge-referencer

Gang og vandreture ligger i toppen af danskernes foretrukne motionsformer, men der er plads til flere på stier i naturen og fortove i byrum

motion En gåtur er en god motionsform, hvis man gør det rigtigt. Den nye danske bog om gang og gang-motion formidler både metoder og smutveje til at vække eller fastholde lysten til at gå mere i hverdag og fritid.

Bogen 'Gå dig i form' er for alle, der gerne vil gå mere og vide mere om gang, der forbedrer sundhed og præstationsevne. Bogen indeholder fakta om gang, varierede metoder fra mindful gang til fitness gang, tests, Danmarks længste vandreruter, energiforbrug-tabeller, ideer til den gode gåtur, spændende, intense, rytmiske skridt, og over 10 gå-programmer med tidsrammer fra fire minutter til 20 uger.

"Mange ved nok, at det er sundt at gå, men måske ikke hvor sundt, og samtidig er gang overraskende effektiv motion. Jeg skrev bogen for at sætte ord og tal på det," fortæller forfatter Marina Aagaard, Master i fitness og træning, der også anbefaler flere hverdagsskridt.

Marina Aagaard har skrevet 30 fagbøger om sundhed og motion blandt andet Kilimanjaro Trekking og Fitness – i bedre form på kortere tid. Hun går til hverdag kortere ture i Mols Bjerge Nationalpark området og længere ture på rejser i Danmark og udlandet.

Publiceret 03 October 2020 08:00